Pareix ser que finalment podrem gaudir del servei de lloguer de bicicletes a la ciutat de València. Després de que des de l’Ajuntament es porte molt de temps fent anuncis al respecte, ara s’està arribant al final del procés que finalment permetrà que es pose en funcionament el servei. Des del passat dilluns les dos empreses que aspiren a quedar-se amb el negoci de bicicletes a la ciutat, Decaux i Clair Channel, exhibixen els seus models a la porta principal de l’Ajuntament de la avinguda d’Aragó.
La idea és que els tècnics municipals valoren “in situ” els models de les dos empreses i així també es comprovaran les preferències de la gent. Açò últim no ho tinc jo tan clar. Açò vol dir que es valorarà la opinió de la gent? Dic jo que ha de ser un concurs públics al que opten dos empreses i, per tant, la empresa que es quede amb el contracte ha de ser per raons objectives, com per exemple la relació qualitat-preu dels serveis prestats (com qualsevol altre concurs públic) i no per raons del tipus de “me gusta más la bici rosa por que va mejor con el color de mis ojos”.
El concejal d’Ordenació Urbana ha declarat que el servei es posarà en marxa a la primavera del proper any, i consistirà en unes 2.500 bicis que es podran llogar a uns 250 punts de la ciutat. Serà un servei similar al que ja funciona des de fa temps a la ciutat de Barcelona.
Ara, que dic jo que abans de que el nou servei entre en funcionament, caldrà que es millore el carril bici, que en aquestos moments és molt deficient. D’altra manera, serà una locura si es posen al carrer 2.500 bicicletes i no es fa un carril bici en condicions que arribe a quasi tots els racons de la ciutat, el caos està asegurat.
Caldria fer-se una pregunta, per què una ciutat com València, que compta amb un tamany ideal i unes condicions climatològiques idònies per a circular en bicicleta, té un carril bici propi d’una ciutat del tercer mon. No crec que siga tan complicat articular un circuit per al trànsit de bicicletes aprofitant l’estructura de l’antic llit del riu Túria com a base d’on poden partir les diferents vies. A vore si d’una vegada es fa realitat
La idea és que els tècnics municipals valoren “in situ” els models de les dos empreses i així també es comprovaran les preferències de la gent. Açò últim no ho tinc jo tan clar. Açò vol dir que es valorarà la opinió de la gent? Dic jo que ha de ser un concurs públics al que opten dos empreses i, per tant, la empresa que es quede amb el contracte ha de ser per raons objectives, com per exemple la relació qualitat-preu dels serveis prestats (com qualsevol altre concurs públic) i no per raons del tipus de “me gusta más la bici rosa por que va mejor con el color de mis ojos”.
El concejal d’Ordenació Urbana ha declarat que el servei es posarà en marxa a la primavera del proper any, i consistirà en unes 2.500 bicis que es podran llogar a uns 250 punts de la ciutat. Serà un servei similar al que ja funciona des de fa temps a la ciutat de Barcelona.
Ara, que dic jo que abans de que el nou servei entre en funcionament, caldrà que es millore el carril bici, que en aquestos moments és molt deficient. D’altra manera, serà una locura si es posen al carrer 2.500 bicicletes i no es fa un carril bici en condicions que arribe a quasi tots els racons de la ciutat, el caos està asegurat.
Caldria fer-se una pregunta, per què una ciutat com València, que compta amb un tamany ideal i unes condicions climatològiques idònies per a circular en bicicleta, té un carril bici propi d’una ciutat del tercer mon. No crec que siga tan complicat articular un circuit per al trànsit de bicicletes aprofitant l’estructura de l’antic llit del riu Túria com a base d’on poden partir les diferents vies. A vore si d’una vegada es fa realitat
Desde el lupanar de rica miel.
No hay comentarios:
Publicar un comentario