miércoles, 3 de septiembre de 2008

QUIÉN DIJO CRISIS?

Estem farts d’escoltar estos dies que si hi han més de 2,5 milions de parats, que si la desocupació ha aumentat en 103.085 persones en el mes d’agost, que estem en les pitjors xifres de l’última década, etc. Doncs si, no vaig a ser jo qui diga que estes dades no són roïnes, perquè veritablement ho són. Però dit açò, hi han una serie de matisacions que voldria fer al respecte. Si busquem les causes de la evolució negativa del mercat de treball, les trobem tant a l’àmbit internacional (crisi financera, aument del preu del petroli i recesió internacional), com a l’àmbit nacional (frenada del sector de la construcció i recesió generalitzada). I, perquè aleshores si la crisi és global, les pitjors xifres són les nostres? Doncs, en primer lloc, perquè el nostre és un pais intensiu en ma d'obra, en contra d’altres que són intensius en capital. Aleshores, quan comencen a produir-se suspensions de pagaments, o com collons es diga ara (llei concursal o algo així), i a tancar empreses, per llògica aumenta més el número de parats. Si a Espanya per a poder fer un determinat producte es necesiten més persones que, posem per exemple, a Alemanya (la tan important productivitat), quan el producte en qüestió no es rentable i tanca la fàbrica, les persones que se’n van al carrer són més que a altres països.
Una altra cosa a comentar és que les dades publicades pel Ministeri de Treball són la suma de les dades suministrades per les diferents comunitats autònomes, les qual tenen al seu abast polítiques per a fomentar la ocupació i la inserció laboral. El tema és que quan les teus xifres van be, és molt fácil traure pit, però quan no, les culpes a Madrid. Ai, ai, quant de polític mediocre!
Per últim, que ja està be, tenim el que jo anomene “la mentalitat gitana mediterranea”. Estar cobrant de l’INEM i treballant en negre és un pràctica habitual al nostre pais, així com també ho és la pràctica de dir si cobre prou de l’INEM, per a que vaig a buscar-me feïna, ja vorem si me ix algo, i mentre cobre. Açò, a altres països seria impensable. Vamos, que s’entera la Merkel i va a buscar-te i se caga en la mare que te va parir, però en alemà que de segur acollona més. Resumint, males xifres si, el govern central té que posar-se les piles, també, però també podriem mirar més enllà del nostre melic abans d’obrir la boca, no creieu? CONCLUSIÓ: FEU-SE FUNCIONARIS CABRONS I NO PATIREU!!!

Exiliat alacantí tantejant al personal

5 comentarios:

Blanc i Negre Oe! dijo...

En 15 dies tinc regulació en la feina i estic ACOLLONAT!!!!!

Treballare en negre com Ana Rosa Quintana?

lupin dijo...

Tranquil que jo te faig un lloc a la Conselleria

lupin dijo...

Ja he parlat amb la meua jefa, tenim per a tu un càrrec de puta mare: "Cap d'unitat de descàrregues d'internet", amb total llibertat. Te vaig instalant el emule, jeje.

Blanc i Negre Oe! dijo...

Posa el Nero i un antivirus, vaig a vore si trobe un piso en alguna nordica d'erasmus.

lupin dijo...

Això també ho tinc aparaulat, però en lloc de nòrdica és italiana, si no t'importa? Ja te passaré la foto, jeje.